RSS
 

MATSYASANA

24 maj

Dziś postawiłam na kolejną pozycję.

Matsyasana, pozycja ryby.

Matsya – ryba

Gdy po raz pierwszy ją wykonałam, nic specjalnego nie odczułam.No przyznam się, że była ta pozycja dla mnie niezbyt wygodna. Ale od pierwszej rybki minęło już sporo czasu i teraz sprawia mi  przyjemność. Jeszcze mam z nią pewne problemy ze względu na małą wadę, ale wciąż próbuję.

 Jak ją wykonać?

1. Połóż się z twarzą do góry z wyciągniętymi nogami.

2. Wsuń ramiona pod plecy, dłonie niech leżą na podłodze pod pośladkami. Trzymając łokcie blisko siebie, przyciśnij przedramiona do podłogi. Podnieś ramiona i barki oraz wypnij klatkę piersiową.

3. Przechyl czubek głowy do tyłu i oprzyj go lekko na podłodze, rozsuwając łokcie  na boki. Na koniec pozycji, wypnij mostek jak najwyżej, ściągnij razem łopatki, ściśnij razem nogi, oddychaj głęboko.

IMG_2637 (1)
Fot. Paweł Bartniczak

 

Zastosowanie terapeutyczne:

- łagodne bóle pleców

- trudności w oddychaniu

- niepokój, lęki

- zmęczenie

- bóle menstruacyjne

 

Korzyści:

- otwiera klatkę piersiową

- rozciąga szyję

- poprawia samopoczucie

- rozciąga biodra i mięśnie pomiędzy żebrami

- rozciąga i stymuluje mięśnie brzucha oraz przedniej części szyi

- poprawia posturę

 
Komentarze (3)

Napisane przez w kategorii Asany

 

Dodaj komentarz

 

 
  1. ~Kasia Dudziak

    31 maja 2015 o 20:09

    Joga to prawdziwa sztuka umysłu i ciała. A do tego jeszcze tak pomaga odzyskać równowagę. Coś mi się zdaje, żeby mi się to przydało na mój obolały kręgosłup.

     
    • Marta

      2 czerwca 2015 o 22:36

      Tak, masz rację. Joga to prawdziwa sztuka ;) I daje wszystko, co pozytywne i dobre ;)

       
  2. ~Majka

    7 czerwca 2016 o 14:29

    Hej, moja Mama ma 60 lata, chciałam przygotować jej małe zajęcia z jogi. Może stworzysz listę pozycji, które zapewniłyby optymalny trening, ale nie nadwyrężyłyby organizmu osoby dość zaawansowanej wiekowo? Pozdrawiam