RSS
 

Ruszajmy się ;)

30 lip

Jakiś czas temu napisałam dla Studia Joga Wita parę zdań na temat dobroczynnego wpływu aktywności fizycznej na nasze samopoczucie.

Załączam Wam fragment mojego artykułu i troszkę chcę rozwinąć ten temat.

Wakacje, okres urlopowy to dobry czas by przebywać jak najwięcej na świeżym powietrzu, to czas na rower, rolki, bieganie, jogę, tak naprawdę  na cokolwiek. Będąc parę dni nad morzem w otoczeniu znajomych dużo biegałam po plaży za synkiem znajomych, gdy sama wybrałam się do Trójmiasta przeszłam prawie 30 km podczas jednego dnia. I powiem Wam, uwolniły się endorfiny szczęścia i czułam się fantastycznie ;) Te wycieczki utwierdziły mnie w przekonaniu, że ja bez ruchu żyć nie potrafię. Zmęczenie fizyczne jak dla mnie to zmęczenie bardzo pozytywne. Mam nadzieję, że wśród Was są też tacy zapaleńcy ruchu jak ja ;)

Jako joginka i osoba, która prowadzi bloga o jodze zachęcam Was do każdej aktywności fizycznej, to dla waszego zdrowia i dobrego samopoczucia ;)

Żyjemy w czasach, w których ciągła gonitwa za zdobywaniem dóbr odgrywa znaczącą rolę. Niestety po drodze gubimy swój zdrowy rozsądek i zapominamy jak ważne jest nasze zdrowie, forma fizyczna oraz samopoczucie psychiczne. Aktywność fizyczna na każdym etapie życia powinna odgrywać ważną rolę. Odpowiednio dopasowana pod indywidualne możliwości, wiek i warunki zdrowotne może przynieść tylko i wyłącznie  pozytywne rezultaty.

Ale to, czy będziemy zdrowi i zadowoleni z życia, zależy tylko od nas samych. Musimy uzmysłowić sobie, co może nam przynieść aktywność fizyczna i po prostu działać w tym kierunku, by być jak najdłużej sprawnym.

Od wielu lat ćwiczę jogę i widzę po sobie, że wywiera na mnie pozytywne skutki, nie tylko na moje ciało, ale także działa kojąco na duszę. Gdy jestem w ruchu, czuję się spełniona i zadowolona. Gdy poddaję się relaksowi, ogarnia mnie spokój. Organizm dotleniony jest zdrowszy i pełen wigoru, a ciało wyciszone, gotowe do działania.

A jak joga może pomóc? Co może dać przyszłym mamom? Co może dać każdemu z nas?

Ćwiczenie asan przed, w trakcie ciąży i po rozwiązaniu wpływa korzystnie na mamę i na dziecko. Podczas ciąży najbardziej obciążony jest kręgosłup, a hatha joga zwraca szczególną uwagę właśnie na tą partię ciała.

Kobiety w ciąży najczęściej uskarżają się na bóle w dolnych plecach. Wiele ćwiczeń w jodze, odpowiednio zmodyfikowanych, działa kojąco na obciążony ciężarem płodu kręgosłup.  Oczywiście asany nie pomagają tylko na dolegliwości kobiet spodziewających się dziecka. Ćwiczenia jogi kręgosłupa poprawia samopoczucie każdemu zmęczonemu kręgosłupowi i warto poświęcić jej chociażby 15 minut dziennie.

Praktyka asan wpływa korzystnie na system trawienny, wydalniczy, nerwowy i hormonalny, poprawia krążenie oraz metabolizm. Pozycje odwrócone i wygięcia do tyłu stymulują pracę nerek, wątroby i jajników. Ćwicząc jogę, przyszła mama może uniknąć nadwagi, rozstępów poporodowych i bólów krzyża. Ćwiczenia w trakcie ciąży ułatwiają poród, a przy tym dodaję energii. Okres ciąży, dzięki naturalnemu zwróceniu uwagi do wewnątrz, to również dobry moment na medytację.

Takie same dobroczynne skutki ćwiczenia jogi może odczuć nie tylko przyszła mama. Każdy z nas boryka się z bólami i natłokiem myśli. Odpowiednie ćwiczenia i relaks mogą pomóc każdemu.

Jako aktywna joginka polecam wszystkim jogę, ale każda forma aktywności fizycznej, rozsądnie dopasowana do naszych potrzeb, poprawi zdrowie i wpłynie na dobre samopoczucie

 
Komentarze (3)

Napisane przez w kategorii Myśli jogowe, Zdrowo żyć

 

Dodaj komentarz

 

 
  1. ~LifeTastepl

    4 sierpnia 2016 o 00:20

    Joga! Tak mi się podoba, a nie mogę do niej wrócić… Może po tej lekturze w końcu mi się uda?

     
    • Marta

      8 sierpnia 2016 o 23:08

      Trzymam kciuki byś powróciła ;) Pewnie wiesz jak można się po niej bardzo dobrze czuć, więc do dzieła i na matę ;) Pozdrawiam serdecznie ;)

       
  2. ~Kamila

    12 września 2016 o 09:04

    Świetny post.
    A ja kocham jogę i ciągle chcę ją doskonalić :)