RSS
 

Archiwum - Styczeń, 2017

Każdemu z nas dane jest jedno życie

29 sty

Dziś przytoczę wpis z mojego osobistego bloga Pozytywnie Zaczytana.

Wpis jest o postanowieniu, nawet nie noworocznym. W dzisiejszych czasach życie jest strasznie szybkie, ludzie nie mają czasu na to, by przeżywać chwile ciesząc się  dniem. Nawet związki stały się takie szybkie, każdy gdzieś coś… A mamy tylko jedno życie, I sama wiem, że łatwo się tylko pisze a w realu jest ciężej. Sama pracuję bardzo dużo, mam sporo zajęć i dlatego ten wpis o postanowieniu.

I nastał kolejny rok :)

Przyznam się szczerze, że długo na niego czekałam. Oj długo…Poprzedni był dość specyficzny, a przede wszystkim bardzo trudny. Było rozstanie po wielu latach, było kupno mieszkania, zmiana miejsca zamieszkania, nowe otoczenie, zajęcia jogi rozkręcone już na maksa, artykuły, współprace i….strata.

Strata dziecka towarzyszy kobiecie  do końca życia. Można próbować żyć, pracować, pomagać innym ludziom. Ale to zawsze zostanie w sercu, ból i pytanie dlaczego a może to ja coś źle zrobiłam? A może za mało dbałam o siebie? A może…

Takie zamartwianie się nic jednak nie da.

Jak żyć? W szpitalu zobaczyłam ludzkie tragedie. W szpitalu widziałam jak traktuje się kobiety. Ogólnie szpital uczy pokory. Choć doceniałam pewne rzeczy jeszcze przed, tuż po spojrzałam na pewne sprawy z innej perspektywy. Jest wiele tragedii, wielu ludzi jest w dramatycznej sytuacji, nasłuchałam się i wiele widziałam…A piszę o tym, bo mamy początek roku. Zawsze robiłam postanowienia, wyznaczałam sobie cele na nowy rok. Tym razem tego nie zrobię. Chociaż jest jedno…

Jedno małe postanowienie: doceniać każdy dzień, każdą chwilę i zajmować się rzeczami, które sprawiają nam radość. Dla mnie tą radością jest w głównej mierze  joga ;)  Zrozumiałam jak ważna jest rodzina, relacje z rodzicami, rodzeństwem. Za bardzo myślałam o sobie, goniłam za osiągnięciem pewnego marzenia, a przecież rodzina to nie tylko dziecko. Los zdecyduje co ma być. Cieszę się, że mam Rodzinę i wsparcie, wielu tego nie ma. Doceniam troskę najbliższych otoczenia i dlatego nie robię innych postanowień.Niech ten rok obfituje w pozytywne myślenie i energię ;)

Jogini i Joginki.

Życie mamy jedno i nawet jeśli jest ono trudniejsze, bardziej wymagające znajdźmy choć jeden dzień dla siebie, dla bliskich nie dajmy się całkowicie zwariować. Pieniądze są ważne, bo musimy żyć, jeść, mieszkać gdzieś ale bez zdrowia nie zrobimy nic, a zdrowie to zwolnienie, choć czasami…Postarajmy się. Ja również musiałam do tego dojść, niestety kosztem własnego zdrowia i jest lepiej. Polecam ;)

dalajlama2

Źródło: http://zszywka.pl/p/dalajlamaparadoks-naszych-czasow-3167491.html

 
1 komentarz

Napisane w kategorii Myśli jogowe

 

Asany i ich wpływ na nasze ciało i umysł

08 sty

Starożytni jogini wiedzą, że aby uzyskać harmonię z otoczeniem i samym sobą trzeba zjednoczyć ducha, umysł i ciało. By osiągnąć tą harmonię konieczne jest znalezienie równowagi w aspekcie fizycznym, emocjonalnym i duchowym.

I to właśnie asany angażują ciało i umysł. Każda pozycja – asana wywiera określony wpływ na nasze ciało,a by wykonać daną pozycję potrzebna jest wytrwałość i siła woli. by dobrze wykonać asanę ważne jest jej zrozumienie. Wiedza pomoże nam odkryć dla siebie takie pozycje, by pomogły nam żyć pełnią życia i cieszyć się z każdego danego nam dnia.

Gotowi? Zaczynamy ;)

1. Pozycje stojące. Wpływają na właściwą postawę ciała, wzmacniają kręgosłup, mięśnie nóg i stawów, poprawiają przepływ krwi do kończyn dolnych (zapobiegają zakrzepicy), wzmacniają układ krążenia, w końcu wpływają  na utrzymanie naszej równowagi dając tym samym poczucie pewności siebie. Przykład pozycji stojących:

Pozycje: Tadasana, Vrksasana, Utkatasana (pozycja krzesła), Utthita trikonasana (pozycja rozciągniętego trójkąta).

2. Pozycje siedzące. Stabilizują kręgosłup, uwalniają napięcia przepony i gardła – oddychanie staję się łatwiejsze i głębsze uspokajają umysł, usprawniają przepływ krwi do wszystkich części ciała, zwiększają mobilność bioder, kolan, kostek, mięśni przepony.

Pozycje: Dandasana, Baddha Konasana, Gomukhasana, Virasana.

3. Pozycje równoważne. Wzmacniają korpus i ramion. Polegają na wsparciu całego ciała lub tułowia na rękach.

Pozycje: Chaturanga dandasana (pozycja kija), Bakasana – żuraw, Vasisthasana (pół pozycja płaszczyzny pochyłej).

4. Skręty. Skuteczne w zwiększaniu elastyczności kręgosłupa. Głębokie skręty posiadają działanie odtruwające i oczyszczające .Skręty poprawiają mobilność kregosłupa, masują miednicę i narządy jamy brzusznej, łagodzą dolegliwości kręgosłupa, bioder i pachwin.

Pozycje: Bharadvajasana, Ardha Matsyendrasana, Parivrtta Utkatasana.

5. Pozycje regeneracyjne i  medytacyjne. Uspokajają i regenerują ciało, dają energię.

Pozycje: Balasana, Viparita Karani, Ardha Padmasana

6. Pozycje odwrócone. Są skuteczne przy oczyszczaniu układu krążenia, zmniejszają zmęczenie. Zazwyczaj wykonuje się je pod koniec sesji. gdy ciało jest odpowiednio przygotowane.Poprawiają pracę serca. Regulują gospodarkę hormonalną i przemianę materii, wykorzeniają przeziębienia i dolegliwości górnych dróg oddechowych. Leczą astmę i zapalenie zatok. Odmładzają i regenerują skórę twarzy. Umożliwiają samo oczyszczenie się organizmu, pomagają usuwać toksyny. Usuwają bóle głowy.  Gwarantują dobry sen. Uspokajają, pomagają pozbyć się lęków i depresji.

Pozycje: Salamba Sirsasana, Sarvangasana,

Asan jest o wiele więcej, ja tylko przedstawiłam pewien zarys. Jakie Wy lubicie pozycje? Które przynoszą Wam największe ukojenie, a które dają energię?

 
Komentarze (4)

Napisane w kategorii Asany